Integracja w naszej szkole.
W szerokim znaczeniu wyraża się w takim wzajemnym stosunku pełno- i niepełnosprawnych, w którym są respektowane takie same prawa, liczą się takie same wartości, w których stwarza się obu grupom identyczne warunki do maksymalnego, wszechstronnego rozwoju.
Integracyjny system kształcenia i wychowania polega na maksymalnym włączeniu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do placówek umożliwiających im dorastanie i naukę w gronie zdrowych rówieśników.
Integracja jest szansą dla każdego:
Integracja w szkole
Kto może się znaleźć w klasie integracyjnej?
Klasa integracyjna jest przeznaczona dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną lub poradnię specjalistyczną.
W klasie integracyjnej mogą się znaleźć uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności:
Cechy charakterystyczne klas integracyjnych:
Wspólne przebywanie od najmłodszych lat dzieci zdrowych i niepełnosprawnych pomaga kształtować: postawę tolerancji, zauważanie i zrozumienie odmiennych potrzeb innych ludzi, umiejętność współdziałania i pomocy potrzebującym.
Formy pomocy
Dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego opracowany jest indywidualny plan edukacyjno-terapeutyczny, dostosowujący formy i metody pracy do możliwości i potrzeb, wynikających z danej niepełnosprawności.
Każdy z uczniów objęty jest dodatkową pomocą w ramach zajęć specjalistycznych.
Jakie zajęcia proponuje szkoła w ramach rewalidacji?
Każdemu z uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych przysługują 2 godziny zajęć rewalidacji tygodniowo.
Ponadto uczniowie mogą korzystać z pomocy psychologa i pedagoga szkolnego oraz uczęszczać na dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze, a także koła zainteresowań.
W ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej nasza szkoła proponuje szeroką gamę zajęć specjalistycznych:
Wsparcie rodziców dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego
W ramach KLUBIKU DLA RODZICÓW prowadzone są cykliczne spotkania integrujące rodziców z dziećmi, rodzicami i nauczycielami, mające na celu wzajemne poznanie się, wymianę doświadczeń i podnoszenie świadomości z zakresu pedagogiki specjalnej i terapeutycznej.
Spotkania dla rodziców odbędą się w roku szkolnym 2019/2020
Specjaliści pracujący w szkole
mgr Bednarz Lucyna: Ukończyła studia wyższe z nauczania początkowego oraz studia podyplomowe: pedagogika specjalna i integracyjna, gerontopedagogika, edukacja i terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną.
mgr Agnieszka Biała: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki, specjalność: pedagogika resocjalizacyjna, pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna oraz studia podyplomowe: pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną ( oligofrenopedagogika).
mgr Buława Justyna: Ukończyła studia wyższe z edukacji osób niepełnosprawnych i logopedii oraz pedagogikę małego dziecka.
mgr Julia Cinzer: ukończyła Psychologię na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie, studia podyplomowe na kierunkach: Doradca Rodziny oraz Przygotowanie Pedagogiczne dla Psychologów. Pracując z dziećmi i osobami dorosłymi kieruje się zasadami
Kodeksu Etyczno-Zawodowego Psychologa oraz uważa, że empatia, zrozumienie i akceptacja są jednymi z ważniejszych czynników pomocowych.
mgr Garbacewicz Agata: Ukończyła studia wyższe z wychowania fizycznego oraz studia podyplomowe: integracja sensoryczna , oligofrenopedagogika, ponad to kurs: terapii ręki, eeg biofedback, integracja bilateralna.
mgr Jankowska Agnieszka: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz studia podyplomowe z przyrody, informatyki oraz oligofrenopedagogiki.
mgr Jodko Anna: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki opiekuńczej i wychowawczej, socjologii: doradztwo psychospołeczne oraz studia podyplomowe: przygotowanie pedagogiczne, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz Integracja Sensoryczna- diagnoza i terapia.
mgr Kozak Iwona: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej, kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki oraz studia podyplomowe "Terapia i diagnoza pedagogiczna"; "Zarządzanie oświatą". W szkole pełni funkcję wicedyrektora do spraw
integracji oraz zajmuje się terapią pedagogiczną.
mgr Kowalczyk Joanna: Ukończyła studia wyższe na kierunkach: Bezpieczeństwo Wewnętrzne w specjalności zarządzanie kryzysowe, Pedagogika w specjalności: edukacja elementarna z diagnozą i terapią pedagogiczną oraz studia podyplomowe: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera.
mgr Krzyżaniak Alicja: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki specjalnej: logopedia i terapia pedagogiczna z glottodydaktyką oraz studia z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej a także studia podyplomowe: rehabilitacji i rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
mgr Lewandowska Weronika: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki ogólnej oraz studia podyplomowe z logopedii i glottodydaktyki, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz techniki i plastyki.
mgr Łakomska Natalia: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki specjalnej: pedagogika lecznicza i terapia zajęciowa oraz studia z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
dr Michalik Barbara - Ukończyła studia doktoranckie specjalizacja : fizjologia i biochemia żywienia zwierząt monogastrycznych oraz studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego, a także pedagogikę specjalną : edukacja integracyjna i włączającą.
mgr Redemozer Aleksandra: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki specjalnej: pedagogika lecznicza i terapia zajęciowa oraz studia z edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną a także studia podyplomowe: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna oraz edukacja i terapia osób z autystycznym spektrum zaburzeń.
mgr Skaruz Adrianna : Ukończyła studia wyższe z pedagogiki specjalnej: specjalność: pedagogika opiekuńcza i resocjalizacyjna oraz studia z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a także studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki.
mgr Spych Daniel: Ukończył studia wyższe z pracy socjalnej i resocjalizacji oraz studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego i oligofrenopedagogiki.
mgr Synejko – Krupa Wioletta: Ukończyła sześcioletnie Studium Nauczycielskie i rozpoczęła pracę w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym. Po dwóch latach podjęła pracę w Domu Dziecka nr1 w Szczecinie. W trakcie pracy rozpoczęła studia licencjackie -kierunek Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza a następnie studia magisterskie na kierunku - Pedagogika ogólna. W roku 2010 ukończyła studia podyplomowe na ZSB w Szczecinie - Akademia trenera a w następnym roku - oligofrenopedagogikę. Od pięciu lat pracuje na stanowisku nauczyciela wspomagającego
mgr Szypulska Małgorzata: Ukończyła studia wyższe z biologii nauczycielskiej oraz posiada kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki i pedagogiki leczniczej.
mgr Zadrożna Agata: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki elementarnej z diagnozą i terapią pedagogiczną oraz z ochrony środowiska, a także studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki i edukacja i terapia osób z autystycznego spektrum zaburzeń.
Imprezy szkolne w integracji
"Muzyka łączy"- przegląd twórczości muzycznej placówek integracyjnych
"Myśmy po niepodległość szli" Droga do wolności- konkurs historyczny dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
"Dzień świadomości Autyzmu"
"Spotkanie z paraolimpijczykiem"
"Omnibus"- konkurs dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
71-246 Szczecin
Tadeusza Zawadzkiego 75