Integracja w naszej szkole.
W szerokim znaczeniu wyraża się w takim wzajemnym stosunku pełno- i niepełnosprawnych, w którym są respektowane takie same prawa, liczą się takie same wartości, w których stwarza się obu grupom identyczne warunki do maksymalnego, wszechstronnego rozwoju.
Integracyjny system kształcenia i wychowania polega na maksymalnym włączeniu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do placówek umożliwiających im dorastanie i naukę w gronie zdrowych rówieśników.
Integracja jest szansą dla każdego:
Integracja w szkole
Kto może się znaleźć w klasie integracyjnej?
Klasa integracyjna jest przeznaczona dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną lub poradnię specjalistyczną. W klasie integracyjnej mogą się znaleźć uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności:
Cechy charakterystyczne klas integracyjnych:
Formy pomocy
Dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego opracowany jest indywidualny plan edukacyjno-terapeutyczny, dostosowujący formy i metody pracy do możliwości i potrzeb, wynikających z danej niepełnosprawności. Każdy z uczniów objęty jest dodatkową pomocą w ramach zajęć specjalistycznych.
Jakie zajęcia proponuje szkoła?
Każdemu z uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych przysługują 2 godziny zajęć rewalidacji tygodniowo. Ponadto uczniowie mogą korzystać z pomocy psychologa i pedagoga szkolnego oraz uczęszczać na dodatkowe zajęcia dydaktyczno–wyrównawcze, a także koła zainteresowań.
W ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej nasza szkoła proponuje szeroką gamę zajęć specjalistycznych:
Specjaliści pracujący w szkole:
mgr Iwona Kozak: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej, kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki oraz studia podyplomowe "Terapia i diagnoza pedagogiczna"; "Zarządzanie oświatą". W szkole pełni funkcję wicedyrektora do spraw integracji.
mgr Lucyna Bednarz: Ukończyła studia wyższe z nauczania początkowego oraz studia podyplomowe: pedagogika specjalna i integracyjna, gerontopedagogika, edukacja i terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną.
mgr Agnieszka Biała: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki, specjalność: pedagogika resocjalizacyjna, pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna oraz studia podyplomowe: pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną ( oligofrenopedagogika).
mgr Justyna Janek: Ukończyła studia wyższe z edukacji osób niepełnosprawnych i logopedii oraz pedagogikę małego dziecka.
mgr Agata Garbacewicz: Ukończyła studia wyższe z wychowania fizycznego oraz studia podyplomowe: integracja sensoryczna , oligofrenopedagogika, ponad to kurs: terapii ręki, eeg biofedback, integracja bilateralna.
mgr Agnieszka Jankowska: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz studia podyplomowe z przyrody, informatyki oraz oligofrenopedagogiki.
mgr Anna Jodko: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki opiekuńczej i wychowawczej, socjologii: doradztwo psychospołeczne oraz studia podyplomowe: przygotowanie pedagogiczne, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz integracja sensoryczna- diagnoza i terapia.
mgr Joanna Kowalczyk: Ukończyła studia wyższe na kierunkach: Bezpieczeństwo Wewnętrzne w specjalności zarządzanie kryzysowe, Pedagogika w specjalności: edukacja elementarna z diagnozą i terapią pedagogiczną oraz studia podyplomowe: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera.
mgr Alicja Krzyżaniak: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki specjalnej: logopedia i terapia pedagogiczna z glottodydaktyką oraz studia z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej a także studia podyplomowe: rehabilitacji i rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
mgr Weronika Lewandowska: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki ogólnej oraz studia podyplomowe z logopedii i glottodydaktyki, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz techniki i plastyki.
dr Barbara Michalik- Ukończyła studia doktoranckie specjalizacja: fizjologia i biochemia żywienia zwierząt monogastrycznych oraz studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego, a także pedagogikę specjalną : edukacja integracyjna i włączającą.
mgr Adrianna Skaruz: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki specjalnej: specjalność: pedagogika opiekuńcza i resocjalizacyjna oraz studia z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a także studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki.
mgr Wioletta Synejko– Krupa: Ukończyła sześcioletnie Studium Nauczycielskie i rozpoczęła pracę w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym. Po dwóch latach podjęła pracę w Domu Dziecka nr1 w Szczecinie. W trakcie pracy rozpoczęła studia licencjackie-kierunek Pedagogika opiekuńczo- wychowawcza a następnie studia magisterskie na kierunku- Pedagogika ogólna. W roku 2010 ukończyła studia podyplomowe na ZSB w Szczecinie- Akademia trenera a wnastępnym roku- oligofrenopedagogikę. Od pięciu lat pracuje na stanowisku nauczyciela wspomagającego
mgr Małgorzata Szypulska: Ukończyła studia wyższe z biologii nauczycielskiej oraz posiada kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki i pedagogiki leczniczej.
mgr Agata Zadrożna: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki elementarnej z diagnozą i terapią pedagogiczną oraz z ochrony środowiska, a także studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki i edukacja i terapia osób z autystycznego spektrum zaburzeń.
Imprezy szkolne w integracji:
„Muzyka łączy"- przegląd twórczości muzycznej placówek integracyjnych
„Myśmy po niepodległość szli" Droga do wolności- konkurs historyczny dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
„Dzień świadomości Autyzmu"- akcja społeczna
„Omnibus"- konkurs dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
„Dobrze być razem”- obchody Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych
„Mokre Dyktando”- konkurs dla klas 4-8
„Światowy Dzień Kolorowej Skarpetki”- akcja społeczna
„Kulinarne Potyczki”– Międzyszkolny Konkurs dla klas 4-8
71-246 Szczecin
Tadeusza Zawadzkiego 75