Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

O nas

Integracja w naszej szkole.

W szerokim znaczeniu wyraża się w takim wzajemnym stosunku pełno- i niepełnosprawnych, w którym są respektowane takie same prawa, liczą się takie same wartości, w których stwarza się obu grupom identyczne warunki do maksymalnego, wszechstronnego rozwoju.

 

Integracyjny system kształcenia i wychowania polega na maksymalnym włączeniu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do placówek umożliwiających im dorastanie i naukę w gronie zdrowych rówieśników.

 

Integracja jest szansą dla każdego:

  • dla uczniów niepełnosprawnych, ponieważ klasa integracyjna daje możliwość rozwoju społecznego i intelektualnego;
  • dla nauczycieli, ponieważ praca w klasie integracyjnej sprzyja samodoskonaleniu, kreatywności;
  • dla uczniów, gdyż klasa integracyjna uczy tolerancji, przyzwyczaja do zróżnicowanego obrazu społeczeństwa.

 

Integracja w szkole

Kto może się znaleźć w klasie integracyjnej?

Klasa integracyjna jest przeznaczona dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną lub poradnię specjalistyczną.

W klasie integracyjnej mogą się znaleźć uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności:

  • niesłyszący i słabosłyszący;
  • niewidomi i słabowidzący;
  • niepełnosprawni ruchowo (w tym z afazją);
  • niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim;
  • z niepełnosprawnością sprzężoną;
  • z autyzmem lub Zespołem Aspergera.

 

Cechy charakterystyczne klas integracyjnych:

  • mała liczba dzieci w klasie (15-20 uczniów w tym 3-5 niepełnosprawnych);
  • dwóch nauczycieli w klasie – nauczyciel prowadzący (nauczyciel nauczania zintegrowanego lub nauczyciel przedmiotu) oraz nauczyciel wspomagający (pedagog specjalny);
  • dostosowanie form i metod pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi

 

Wspólne przebywanie od najmłodszych lat dzieci zdrowych i niepełnosprawnych pomaga kształtować: postawę tolerancji, zauważanie i zrozumienie odmiennych potrzeb innych ludzi, umiejętność współdziałania i pomocy potrzebującym.

 

Formy pomocy

Dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego opracowany jest indywidualny plan edukacyjno-terapeutyczny, dostosowujący formy i metody pracy do możliwości i potrzeb, wynikających z danej niepełnosprawności.

Każdy z uczniów objęty jest dodatkową pomocą w ramach zajęć specjalistycznych.

Jakie zajęcia proponuje szkoła w ramach rewalidacji?

Każdemu z uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych przysługują 2 godziny zajęć rewalidacji tygodniowo.

 

Ponadto uczniowie mogą korzystać z pomocy psychologa i pedagoga szkolnego oraz uczęszczać na dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze, a także koła zainteresowań.

W ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej nasza szkoła proponuje szeroką gamę zajęć specjalistycznych:

  • zajęcia logopedyczne
  • zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
  • zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne
  • zajęcia integracji sensorycznej
  • zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze
  • zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się
  • zajęcia dla uczniów zdolnych
  • zajęcia EEG biofeedback

 

 

Specjaliści pracujący w szkole:

  1. mgr Sylwia Barbachowska:  Ukończyła studia wyższe z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z terapią pedagogiczną, studia podyplomowe na kierunkach: Edukacja i terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz Edukacje i terapie osób ze spektrum autyzmu.
  2. mgr Lucyna Bednarz:   Ukończyła studia wyższe z nauczania początkowego oraz studia podyplomowe: pedagogika specjalna i integracyjna, gerontopedagogika, edukacja i terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną
  3. mgr Justyna Buława :  Ukończyła studia wyższe z edukacji osób niepełnosprawnych i logopedii oraz pedagogikę małego dziecka
  1. mgr Anna Jodko:  Ukończyła studia wyższe z pedagogiki opiekuńczej i wychowawczej, socjologii: doradztwo psychospołeczne oraz studia podyplomowe: przygotowanie pedagogiczne, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, Integracje Sensoryczną - diagnoza i terapia oraz Pedagogikę Korekcyjną.
  1. mgr Iwona Kozak:    Ukończyła studia wyższe z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki oraz studia podyplomowe "terapia i diagnoza pedagogiczna" i "Zarządzanie oświatą". W szkole pełni funkcję wicedyrektora do spraw integracji oraz zajmuje się terapią pedagogiczną.
  2. mgr Agnieszka Hryniewicz: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki ogólnej oraz studia podyplomowe: psychoedukacyjna terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania, oligofrenopedagogika, pedagogika specjalna integracyjna, socjoterapia, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, terapia pedagogiczna, edukacja i rewalidacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera, edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna.
  3. mgr Barbara Michalik: Ukończyła studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego oraz Pedagogikę specjalną ; Edukacja integracyjna i włączająca.
  4. mgr Aleksandra Pawłowska: Ukończyła studia wyższe z pedagogiki rewalidacyjnej i korekcyjnej oraz studia podyplomowe: diagnoza i terapia pedagogiczna, a także edukacja i terapia osób  z Autyzmem i Zespołem Aspergera
  5. mgr Aleksandra Redemozer:   Ukończyła studia wyższe z pedagogiki specjalnej: pedagogika leczniczna i terapia zajęciowa oraz studia z edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną a także studia podyplomowe: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna oraz edukacja i terapia osób z autystycznym spektrum zaburzeń.
  6. mgr Elwira Szadkowska: Ukończyła studia wyższe z edukacji elementarnej i integracyjnej i pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną a także studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki oraz Integracji Sensorycznej 
  7. mgr Małgorzata Szypulska:  Ukończyła studia wyższe z biologii nauczycielskiej oraz posiada kurs kwalifikacyjny   z oligofrenopedagogiki i pedagogiki leczniczej.
  8. mgr Agata Zadrożna:   Ukończyła studia wyższe z pedagogiki elementarnej z diagnozą i terapią pedagogiczną oraz z ochrony środowiska, a także studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki i edukacja i terapia osób z autystycznego spektrum zaburzeń

 

Data dodania: 2021-10-25 07:02:54
Ilość wyświetleń: 673

Konkursy

Konkursy przedmiotowe organizowane przez KO
Więcej informacji

Integracja

Zajęcia adaptacyjne
Więcej informacji

Kalendarz

Komunikaty

Fluoryzacja, udział w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa
Więcej informacji

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej