mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak tradycyjna legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.
W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w zwykłej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły. Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp. Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej tradycyjnie legitymacji. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).
Informacje o legitymacji szkolnej na stronie mObywatel https://info.mobywatel.gov.pl/dokumenty/legitymacja-szkolna
Co należy zrobić aby korzystać z mLegitymacji?
1. Rodzic wypełnia i osobiście składa wniosek w sekretariacie szkoły wraz z aktualnym zdjęciem dziecka. Wersję elektroniczną zdjęcia można przesłać na adres e-mail szkoły. Akceptowane formaty zdjęć to JPG oraz JPEG. Maksymalny rozmiar zdjęcia to 0,5 MB. W treści maila należy podać imię i nazwisko dziecka oraz klasę.
Proszę pamiętać o zabraniu ze sobą tradycyjnej legitymacji.
Wniosek o wydanie mLegitymacji (plik PDF)
Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel (plik PDF)
2. Po odebraniu kodu QR oraz kodu aktywacyjnego z sekretariatu szkoły należy dodać dokument – Legitymację szkolną w aplikacji mObywatel
Instrukcja instalacji Legitymacji dla uczniów (plik PDF)
Zastrzeżenie mLegitymacji
W przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana, należy złożyć wniosek o zastrzeżenie mLegitymacji.
mLegitymacja zostanie unieważniona przez szkołę z urzędu w przypadku utraty ważności lub przejścia ucznia do innej szkoły.
Wniosek o zastrzeżenie mLegitymacji (plik PDF)
71-246 Szczecin
Tadeusza Zawadzkiego 75