Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, którzy mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego rozwoju. Zajęcia prowadzone są w formie indywidualnej lub grupowej do 5 osób.
Główny cel zajęć korekcyjno-kompensacyjnych to pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności i umożliwienie prawidłowego funkcjonowania w zespole klasowym oraz osiąganie pozytywnych wyników szkolnych.
Celem szczegółowym programu zajęć jest redukowanie zaburzonych funkcji analizatora wzrokowego, słuchowego oraz grafomotoryki. Usprawnianie i stymulowanie tych funkcji wzmocni dalszy rozwój ucznia. Pomoże także w prawidłowym kształtowaniu jego osobowości w sferze emocjonalnej, eliminowaniu luk w wiadomościach, błędów i braków w czytaniu i pisaniu oraz zapamiętywaniu ciągów liczbowych. W ramach zajęć reedukacyjnych nie można ograniczyć się wyłącznie do ćwiczeń opóźnionych lub zaburzonych funkcji. Ćwiczenia powinny uaktywniać pracę całego mózgu, aby kształcenie funkcji opóźnionych wspomagały inne funkcje poznawcze. Ważne jest, aby każde zajęcia zapewniły dzieciom materiał do myślenia, mówienia, stworzyły możliwości do ćwiczeń ruchowych oraz pozwoliły na odniesienie sukcesu.
Do pracy z uczniem stosuje się metody takie jak m.in.: podające, poszukujące, eksponujące, aktywizujące, poglądowe, gier i zabaw, praktycznego działania.
Sposób organizacji nauczania opiera się na układzie materiału zajęć, który jest selektywnie dobierany do indywidualnych potrzeb ucznia, poprzez uwzględnienie korekcji zaburzeń. Zakres ćwiczeń i zdań realizowany jest na zasadzie stopniowania trudności oraz dostosowania ich do etapu, jaki uczniowie osiągnęli w opanowywaniu umiejętności czytania, pisania, liczenia oraz ich możliwości percepcyjnych i zainteresowań.
71-246 Szczecin
Tadeusza Zawadzkiego 75