Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze

Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze

Zajęciac dydaktyczno-wyrównawczych skierowane są  do uczniów z trudnościami w nauce na podstawie opinii nauczycieli poszczególnych przedmiotów lub po skierowaniu przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. W wyjątkowych przypadkach mogą uczęszczać  na nie uczniowie, którzy z usprawiedliwionych powodów opuścili część zajęć edukacyjnych.

Celem  zajęć dydaktyczno-wyrównawczych jest uzupełnianie i wyrównywanie zaległości w wiadomościach ogólnych bądź z konkretnych przedmiotów oraz stwarzanie możliwości wszechstronnego rozwoju uczniom z trudnościami na miarę ich możliwości.  Z założenia, pomoc dydaktyczno-wyrównawcza ma pomóc uczniowi „nadrobić” zaległości na tyle, by mógł on osiągnąć postęp w opanowaniu pewnych treści edukacyjnych  wynikających z podstawy programowej.

Z uczniem z trudnościami w nauce pracuje każdy nauczyciel w ramach swojego przedmiotu nauczania dostosowując wymagania edukacyjne do możliwości psychofizycznych dziecka .

 

Cele ogólne zajęć to:

  • eliminacja niepowodzeń szkolnych,
  • wyrównywanie istniejących braków,
  • stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dziecka na miarę indywidualnych możliwości.

Praca na zajęciach ma charakter indywidualny, dostosowany do możliwości każdego dziecka. Indywidualizacja ta polega na stałym monitorowaniu przebiegu i efektów pracy każdego ucznia, powolnym stopniowaniu trudności, systematyczności i ciągłości oddziaływań. Punktem wyjścia jest dogłębna analiza potrzeb edukacyjnych i możliwości indywidualnych uczestników zajęć.

Układy ćwiczeń, o różnym stopniu trudności, poprzedzone są krótką i jasną instrukcją. Dzieci w czasie zajęć powinny czuć się odprężone, spokojne- bardzo ważne, więc jest ocenianie postępów wzmacnianiem pozytywnym.Pomoce dydaktyczne stosowane w trakcie ćwiczeń są różnorodne, budzą zainteresowanie dziecka. Zajęcia często mają charakter zabawowy zwłaszcza w klasach I-III.

Data dodania: 2020-03-22 08:55:15
Data edycji: 2020-03-22 08:56:36
Ilość wyświetleń: 920

Konkursy

Konkursy przedmiotowe organizowane przez KO
Więcej informacji

Integracja

Zajęcia adaptacyjne
Więcej informacji

Kalendarz

Komunikaty

Fluoryzacja, udział w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa
Więcej informacji

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej