Zajęciac dydaktyczno-wyrównawczych skierowane są do uczniów z trudnościami w nauce na podstawie opinii nauczycieli poszczególnych przedmiotów lub po skierowaniu przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. W wyjątkowych przypadkach mogą uczęszczać na nie uczniowie, którzy z usprawiedliwionych powodów opuścili część zajęć edukacyjnych.
Celem zajęć dydaktyczno-wyrównawczych jest uzupełnianie i wyrównywanie zaległości w wiadomościach ogólnych bądź z konkretnych przedmiotów oraz stwarzanie możliwości wszechstronnego rozwoju uczniom z trudnościami na miarę ich możliwości. Z założenia, pomoc dydaktyczno-wyrównawcza ma pomóc uczniowi „nadrobić” zaległości na tyle, by mógł on osiągnąć postęp w opanowaniu pewnych treści edukacyjnych wynikających z podstawy programowej.
Z uczniem z trudnościami w nauce pracuje każdy nauczyciel w ramach swojego przedmiotu nauczania dostosowując wymagania edukacyjne do możliwości psychofizycznych dziecka .
Cele ogólne zajęć to:
Praca na zajęciach ma charakter indywidualny, dostosowany do możliwości każdego dziecka. Indywidualizacja ta polega na stałym monitorowaniu przebiegu i efektów pracy każdego ucznia, powolnym stopniowaniu trudności, systematyczności i ciągłości oddziaływań. Punktem wyjścia jest dogłębna analiza potrzeb edukacyjnych i możliwości indywidualnych uczestników zajęć.
Układy ćwiczeń, o różnym stopniu trudności, poprzedzone są krótką i jasną instrukcją. Dzieci w czasie zajęć powinny czuć się odprężone, spokojne- bardzo ważne, więc jest ocenianie postępów wzmacnianiem pozytywnym.Pomoce dydaktyczne stosowane w trakcie ćwiczeń są różnorodne, budzą zainteresowanie dziecka. Zajęcia często mają charakter zabawowy zwłaszcza w klasach I-III.
71-246 Szczecin
Tadeusza Zawadzkiego 75