Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze

Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze

Zajęciac dydaktyczno-wyrównawczych skierowane są  do uczniów z trudnościami w nauce na podstawie opinii nauczycieli poszczególnych przedmiotów lub po skierowaniu przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. W wyjątkowych przypadkach mogą uczęszczać  na nie uczniowie, którzy z usprawiedliwionych powodów opuścili część zajęć edukacyjnych.

Celem  zajęć dydaktyczno-wyrównawczych jest uzupełnianie i wyrównywanie zaległości w wiadomościach ogólnych bądź z konkretnych przedmiotów oraz stwarzanie możliwości wszechstronnego rozwoju uczniom z trudnościami na miarę ich możliwości.  Z założenia, pomoc dydaktyczno-wyrównawcza ma pomóc uczniowi „nadrobić” zaległości na tyle, by mógł on osiągnąć postęp w opanowaniu pewnych treści edukacyjnych  wynikających z podstawy programowej.

Z uczniem z trudnościami w nauce pracuje każdy nauczyciel w ramach swojego przedmiotu nauczania dostosowując wymagania edukacyjne do możliwości psychofizycznych dziecka .

 

Cele ogólne zajęć to:

  • eliminacja niepowodzeń szkolnych,
  • wyrównywanie istniejących braków,
  • stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dziecka na miarę indywidualnych możliwości.

Praca na zajęciach ma charakter indywidualny, dostosowany do możliwości każdego dziecka. Indywidualizacja ta polega na stałym monitorowaniu przebiegu i efektów pracy każdego ucznia, powolnym stopniowaniu trudności, systematyczności i ciągłości oddziaływań. Punktem wyjścia jest dogłębna analiza potrzeb edukacyjnych i możliwości indywidualnych uczestników zajęć.

Układy ćwiczeń, o różnym stopniu trudności, poprzedzone są krótką i jasną instrukcją. Dzieci w czasie zajęć powinny czuć się odprężone, spokojne- bardzo ważne, więc jest ocenianie postępów wzmacnianiem pozytywnym.Pomoce dydaktyczne stosowane w trakcie ćwiczeń są różnorodne, budzą zainteresowanie dziecka. Zajęcia często mają charakter zabawowy zwłaszcza w klasach I-III.

Data dodania: 2020-03-22 08:55:15
Data edycji: 2020-03-22 08:56:36
Ilość wyświetleń: 646

Konkursy

Orzeł Ortograficzny, SZKOLNY KONKURS RECYTATORSKI „ Spotkanie z poezją”
Więcej informacji

Integracja

Zajęcia adaptacyjne
Więcej informacji

Kalendarz

Komunikaty

Fluoryzacja, udział w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa
Więcej informacji

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej