Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne mają na celu:
W zajęciach mogą uczestniczyć dzieci i młodzież:
-z problemami adaptacyjnymi,
-nieśmiałe i izolujące się od rówieśników,
-agresywne,
-z zaniżoną samooceną,
-spadkiem aktywności i motywacji do nauki,
-z trudnościami w koncentracji uwagi,
-po sytuacjach traumatycznych,
-z depresja młodzieńczą,
-z nasilonymi symptomami w trakcie kryzysów rozwojowych,
-nie podporządkowujące się zasadom ustalonym w grupie
- przejawiające inne zachowania destrukcyjne, zachowania ryzykowne
Zajęcia mają postać ustrukturalizowanych spotkań, na które składają się odpowiednio dobrane gry, zabawy i ćwiczenia. Każde spotkanie ma swój cel szczegółowy, podporządkowany celowi ogólnemu oraz propozycje aktywności pozwalające osiągnąć założone cele. Zarówno cały cykl spotkań jak i każde z nich osobno tworzą pewną dynamiczną całość, na które składają się określone etapy pracy z grupą. Mają one na celu lepsze poznanie się dzieci, ustalenie norm grupowych, reguł i rytuałów, budowanie atmosfery poczucia bezpieczeństwa i wzajemnego zaufania.
W pracy grupy wspomagającej rozwój umiejętności społecznych wykorzystano różne metody aktywnej pracy dziecka, m.in. "burza mózgów", drama, pantomima, gry i zabawy ruchowe, ćwiczenia i techniki wyobrażeniowe, oraz elementy Treningu Zastępowania Agresji.
71-246 Szczecin
Tadeusza Zawadzkiego 75