Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne mają na celu:

  • rozwijanie osobowości uczniów,
  • budowanie wiary we własne siły, poczucia własnej wartości,
  • ujawnianie uczuć jakie towarzyszą określonym sytuacjom,
  • ćwiczenia umiejętności uważnego słuchania,
  • umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
  • opanowanie umiejętności dobrego komunikowania- asertywność, tolerancja,
  • naukę pokojowego rozwiązywania sytuacji konfliktowych, problemów,
  • stymulowanie twórczego myślenia,
  • kształtowanie umiejętności postrzegania sukcesu,
  • gospodarowanie własnym czasem.

 

 W zajęciach mogą uczestniczyć dzieci i młodzież:

-z problemami adaptacyjnymi,

-nieśmiałe i izolujące się od rówieśników,

-agresywne,

-z zaniżoną samooceną,

-spadkiem aktywności i motywacji do nauki,

-z trudnościami w koncentracji uwagi,

-po sytuacjach traumatycznych,

-z depresja młodzieńczą,

-z nasilonymi symptomami w trakcie kryzysów rozwojowych,

-nie podporządkowujące się zasadom ustalonym w grupie

- przejawiające inne zachowania destrukcyjne, zachowania ryzykowne

 

Zajęcia mają postać ustrukturalizowanych spotkań, na które składają się odpowiednio dobrane gry, zabawy i ćwiczenia. Każde spotkanie ma swój cel szczegółowy, podporządkowany celowi ogólnemu oraz propozycje aktywności pozwalające osiągnąć założone cele. Zarówno cały cykl spotkań jak i każde z nich osobno tworzą pewną dynamiczną całość, na które składają się określone etapy pracy z grupą. Mają one na celu lepsze poznanie się dzieci, ustalenie norm grupowych, reguł i rytuałów, budowanie atmosfery poczucia bezpieczeństwa i wzajemnego zaufania.

W pracy grupy wspomagającej rozwój umiejętności społecznych wykorzystano różne metody aktywnej pracy dziecka, m.in. "burza mózgów", drama, pantomima, gry i zabawy ruchowe, ćwiczenia i techniki wyobrażeniowe, oraz elementy Treningu Zastępowania Agresji.

Data dodania: 2020-03-22 08:53:16
Data edycji: 2020-03-22 08:54:30
Ilość wyświetleń: 1183

Konkursy

Orzeł Ortograficzny, SZKOLNY KONKURS RECYTATORSKI „ Spotkanie z poezją”
Więcej informacji

Integracja

Zajęcia adaptacyjne
Więcej informacji

Kalendarz

Komunikaty

Fluoryzacja, udział w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa
Więcej informacji

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej