Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne mają na celu:

  • rozwijanie osobowości uczniów,
  • budowanie wiary we własne siły, poczucia własnej wartości,
  • ujawnianie uczuć jakie towarzyszą określonym sytuacjom,
  • ćwiczenia umiejętności uważnego słuchania,
  • umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
  • opanowanie umiejętności dobrego komunikowania- asertywność, tolerancja,
  • naukę pokojowego rozwiązywania sytuacji konfliktowych, problemów,
  • stymulowanie twórczego myślenia,
  • kształtowanie umiejętności postrzegania sukcesu,
  • gospodarowanie własnym czasem.

 

 W zajęciach mogą uczestniczyć dzieci i młodzież:

-z problemami adaptacyjnymi,

-nieśmiałe i izolujące się od rówieśników,

-agresywne,

-z zaniżoną samooceną,

-spadkiem aktywności i motywacji do nauki,

-z trudnościami w koncentracji uwagi,

-po sytuacjach traumatycznych,

-z depresja młodzieńczą,

-z nasilonymi symptomami w trakcie kryzysów rozwojowych,

-nie podporządkowujące się zasadom ustalonym w grupie

- przejawiające inne zachowania destrukcyjne, zachowania ryzykowne

 

Zajęcia mają postać ustrukturalizowanych spotkań, na które składają się odpowiednio dobrane gry, zabawy i ćwiczenia. Każde spotkanie ma swój cel szczegółowy, podporządkowany celowi ogólnemu oraz propozycje aktywności pozwalające osiągnąć założone cele. Zarówno cały cykl spotkań jak i każde z nich osobno tworzą pewną dynamiczną całość, na które składają się określone etapy pracy z grupą. Mają one na celu lepsze poznanie się dzieci, ustalenie norm grupowych, reguł i rytuałów, budowanie atmosfery poczucia bezpieczeństwa i wzajemnego zaufania.

W pracy grupy wspomagającej rozwój umiejętności społecznych wykorzystano różne metody aktywnej pracy dziecka, m.in. "burza mózgów", drama, pantomima, gry i zabawy ruchowe, ćwiczenia i techniki wyobrażeniowe, oraz elementy Treningu Zastępowania Agresji.

Data dodania: 2020-03-22 08:53:16
Data edycji: 2020-03-22 08:54:30
Ilość wyświetleń: 1342

Konkursy

Konkursy przedmiotowe organizowane przez KO
Więcej informacji

Integracja

Zajęcia adaptacyjne
Więcej informacji

Kalendarz

Komunikaty

Fluoryzacja, udział w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa
Więcej informacji

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej